MENU
 
Name : Mrs. Maizatul Hanisa Binti M.Isa, C.A(M)
Position : Director / Account (WA52)
E-mail: mai [at] mpaj [dot] gov [dot] my
No. Phone : 03-4285 7177
Level : 4

 

FUNGSI BAHAGIAN JABATAN PERBENDAHARAAN

Bahagian Perbelanjaan

  • Menyemak dan memproses semua jenis pembayaran dengan teratur dan dikawal mengikut peruntukan yang diluluskan dalam belanjawan tahunan;
  • Menyediakan laporan peruntukan dan perbelanjaan Majlis;
  • Kawal selia terimaan dan perbelanjaan peruntukan-peruntukan khas yang diterima oleh Majllis;
  • Memproses dan menbayar emolumen kakitangan tetap,kontrak dan sambilan Majlis;
  • Semakan dan membayar segala tuntutan elaun kakitangan Majlis seperti elaun kakitangan Majlis seperti elaun lebih masa, elaun perjalanan dan panjar wang runcit;
  • Mengawal selia tuntutan pembayaran dibuat dalam tempoh 14 hari.

 

Bahagian Akaun

  • Menyediakan, menyelenggara, mengemaskini segala rekod-rekod dan laporan kewangan dengan betul dan teratur menikut peraturan serta prosedur perakaunan;
  • Menguruskan dan menyelenggara akaun simpanan tetap dan akaun semasa Majlis berasaskan aliran tunai Majis;
  • Penyediaan penyata penyesuaian bank;
  • Menyemak segala hasil yang telah dikutip diakaunkan dengan betul dan teratur;
  • Merekodkan aset alih dan aset tak alih milik Majlis dan pengiraan susut nilai;
  • Menyediakan laporan terimaan dan bayaran balik cagaran serta penghantaran ke Akta Wang Tidak Dituntut

 

Bahagian Pentadbiran

  • Menyelaras Dan Menyemak Hal-Hal  Berkaitan Cuti Kakitangan
  • Menyemak Dan Menyediakan  Laporan Kehadiran Kakitangan(E-Kedatangan)
  • Merekod Pergerakan Kakitangan
  • Menyediakan Surat Menyurat Dan Memo Jabatan
  • Menyelaraskan Pengurusan Rekod Dan Fail Jabatan
  • Menyelaras Senarai Semak Laporan-Laporan Bulanan Jabatan
  • Menyelaras Borang Pencalonan Pekerja Contoh Bulanan
  • Memantau Dan Menyelaras  Aset Jabatan
  • Menyelia Rekod Stok Alatan Pejabat (E-Stok)
  • Menyediakan Bank Deraf
  • Mengemaskini Fail Pinjaman Kenderaan Dan Komputer Kakitangan
  • Menyelaras aduan jabatan;
  • Lain-lain urusan berkaitan dengan jabatan.
  •  

CARTA ORGANISASI JABATAN PERBENDAHARAAN

Carta Organisasi-Jab Perbendaharaan

Sila klik untuk paparan lebih jelas